Agenda / Fòrum

Presentacions 21 JUN Llibreria Altaïr - 18:30h

Presentació - «El hechizo del tren» (Publicacions UAB)

Amb Johari Gautier, Miquel Izard, F. Xavier Medina i Antonio Biada

Presentació - «El hechizo del tren» (Publicacions UAB)

El 28 d'octubre del 1848 s'inaugurava la primera línia ferroviària de la península Ibèrica entre Barcelona i Mataró. El somni de grans emprenedors finalment es feia realitat i recorria la costa mediterrània obrint-se pas entre l'alegria popular. I, tanmateix, quants sacrificis van haver de fer, quants obstacles van haver de vèncer perquè la llegendària locomotora de Mataró llancés el seu primer rugit!

'El hechizo del tren' és el relat dels inicis del ferrocarril a Iberoamèrica i, alhora, la història d'uns personatges que van aconseguir tirar endavant un visionari projecte entre enormes dificultats en un període de gran inestabilitat. Una història que s'emmarca en el context de la Revolució Industrial, però també un capítol essencial del desenvolupament d'una urbs esplèndida com Barcelona i del canvi de paradigma d'una Espanya que s'endinsa a la modernitat.

En paraules de l'escriptor Jordi Carrión: «Aquesta novel·la històrica o biografia novel·lada ens condueix d'Amèrica a Europa, de l'Havana o Baltimore a Catalunya, per endinsar-nos en la psicologia, les desgràcies, les paradoxes i els encerts del principal impulsor del camí de ferro (Miquel Biada). A través d'aquest laberint, l'escriptor franc-espanyol Johari Gautier Carmona, que fa més de deu anys que viu a Colòmbia, no només ens mostra les tensions vitals d'un gran personatge, sinó que també ens convida a explorar els llums i les ombres de la nostra història col·lectiva».

Presentarem el llibre amb el seu autor, Johari Gautier, l'historiador Miquel Izard, l'antropòleg F. Xavier Medina i Antonio Biada, membre del Cercle Historic Miquel Biada.

Tornar a les notícies