EL CALIDOSCOPI DEL PENSAMENT / ESTATS (DES)UNITS
Altres tags calidoscòpics:
Àfrica | Conclave | Conflicte Israel-Palestina | Esport, l' | Eleccions als Estats Units | Estats Units | Israel | Palestina | Papa | El Vaticà
El proper 5 de novembre de 2024 els ciutadans estatudinencs estan convocats a les urnes de les que seran les seixantenes eleccions presidencials. El candidat del Partit Republicà serà l'expresident Donald Trump, mentre que l'aspirant del Partit Demòcrata serà Kamala Harris, després que Joe Biden renunciés a la reelecció el passat 21 de juliol. De ben segur que no només estarà en joc l'elecció del candidat proposat sinó la mateixa essència democràtica nord-americana.
Pel·lícules apocal·líptiques, documentals esfereïdors, llibres punyents, tertúlies acalorades als mitjans de comunicació i debats que treuen fum a les xarxes socials, tots ells no s'escapen d'un ambient enrarit on les postures oposades dels dos bàndols -més extremes que mai- flirtegen amb el guerracivilisme, en un dels moments més convulsos i peculiars de la recent història política dels Estats Units.
Com és ben sabut, qui surti guanyador de les eleccions dissenyarà les noves línies polítiques en clau interna, així com les relacions de poder i equilibri amb la resta del món. Les carpetes d'Ucraïna, Rússia, Israel i Palestina o la Xina són un clar exemple dels assumptes calents que haurà s'afrontar el nou titular del Departament d'Estat.
És per tot això que us proposem descobrir, conèixer i comprendre millor els Estats Units d'Amèrica, a través de la seva política, economia i geografia social, des de la costa oest fins a la mateixa Casa Blanca.
El Calidoscopi del Pensament és un espai on es faciliten eines per a la comprensió d’un món complex que cada cop que gira -a l’igual que quan un calidoscopi és agitat- fa predominar unes perspectives i uns esdeveniments sobre els altres. Pensem que és justament aquesta mirada polièdrica la que ens pot ajudar a conformar una visió més àmplia de les coses i, alhora, ens acosta a la Veritat.
Altres tags calidoscòpics:
Àfrica | Conflicte Israel-Palestina | Eleccions a Estats Units | Esport, l' | Estats Units | Israel | Palestina